Torsdagsträning 2019

Torsdagskvällarna är alltid reserverade för fri träning. Under perioden april – september finns det en ansvarig ”torsdagsvärd” som kan svara på frågor och hjälpa till. Då torsdag är en helgkväll finns ingen ansvarig värd men du är även då välkommen att träna på klubben. Lista på datum och torsdagsvärdar finns längre ner på sidan.

Träningen är en allmän träning vid klubbstugan mellan kl 18 och 20. Klubben är då öppen för alla medlemmar, nybörjare som tävlingsvana, som känner för att träna hunden, träffa andra hundmänniskor eller bara ta en fika i stugan. Trevligt om vi kan ta en gemensam fikarast kl 19.
Tänk på att du som vill träna agility ska ha gått kursen ”Hinderinlärning” eller motsvarande.

Skotträning

Skotträning kan förekomma innan torsdagsträningen kl 16.45-17.45.

Övriga skjuttider:

Måndag kl 10.00-11.00.

Fredag kl 17.00-18.00 (Gäller under IPO träning)

Söndag kl 17.00-18.00, skall bokas i förväg hos bokningsansvarig senast onsdag innan aktuell söndag.

Du som tränar skott bör veta hur du ska göra med din hund och veta hur startpistolen fungerar. Vi har strikta regler för denna form av träning och behöver du hjälp, ta kontakt med någon i styrelsen, instruktör eller annan erfaren person inom klubben. Viktigt att varningsskylten ställs ut vid infarten och informera övriga som är där och tränar något annat.

Torsdagsvärdar 2019

12 september

19 september

26 september