BPH

Beteende- och personlighets- beskrivning – för ALLA hundar (BPH)

Vill du veta mer om din hunds mentalitet?
Är din hund nyfiken, energisk, lekfull eller kanske mer försiktig? Hur agerar den jämfört med andra hundar? Genom att delta på BPH kan du lära dig att förutse din hunds reaktioner. På vår officiella BPH- bana leds du av utbildade och certifierade beskrivare och testledare. Tillsammans hjälper vi dig att förstå din hunds beteenden bättre.

Beskrivningen tar omkring 45 minuter och innehåller åtta olika moment. Syftet är att få en bild av hur hunden reagerar på och hanterar olika situationer. BPH är utformad för att passa alla hundar, oavsett ras. Hunden måste ha uppnått 12 månaders ålder vid beskrivnings tillfället. Ägaren måste vara medlem i SKK eller godkänd klubb.

På BPH banan får hunden inte ha ett halsband av stryp, men man får använda sele om man vill. Kopplet ska vara ca 180 cm långt. Egen leksak och lite gott hundgodis ska föraren ha med sig. Hunden kan framföras i lina om man inte kan ha hunden lös.

Betalning

Pris: 850kr

Anmälnings avgiften betalas in på bankgiro 5391-8629. Märk inbetalningen med namn och BPH.

Betala in anmälningsavgifter EFTER att ni har mottagit pm.

Tillfällen våren 2024

13/4 Fullt
14/4 Fullt
27/4 Uppfödare ev nån plats kvar
28/4 Platser kvar (FULLT)
11/5 Värmlands kennelklubb. Finns ev platser kvar gå in på deras hemsida och anmäl vid intresse

Maila din anmälan till
susan.varg78@gmail.com
* Regnummer
* Stamtavlenamn
* Ägarens namn och mail

Ansökan om tävlingslicens

Mer information om BPH

Det finns en bra film om hur ett BPH går till, se den gärna om ni inte redan har gjort det.

Ni som har registrerad kennel hos SKK kan helt kostnadsfritt ansöka om kenneldiplom när ni har beskrivit mins 5 hundar av samma ras ur er kennel.

Alla som har beskrivit sin kund kan ladda ner en annons från SKK där det står att du har beskrivit din hund. Den kan du exempelvis kan använda på din hemsidan.

Susan Varg
susan.varg78@gmail.com